11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ilt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Göstergebilimsel analizi anlama ve kullanabilme becerisini edinebilecektir.
  • Göstergebilimsel teknikleri kullanarak farklı alan ve durumların analizini yapabilecektir.
  • İnsan iletişimini açıklama ve anlama aracı olarak göstergebilimin güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirebilecektir.
  • Göstergebilimsel bilgiyi yeni tasarım geliştirme süreçlerine uygulayabilecektir.
  • Göstergebilimsel kod ve sistemlerin sanat ve tasarım işlerinde üstlendikleri işlevleri gözlemeyebilecektir.
  • Göstergebilimsel terminolojiyi kullanarak sanat ve tasarım eleştirisi yapabilecektir.
  • Görsel kültürü göstergebilim açısından inceleyip tasarım konularıyla ilişkilendirebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Yok
2 İletişim Modelleri Fiske – “Communication Theory” Cobley & Janzs – “Introducing Semiotics”
3 Anlam Üretme Chandler – “Models of the Sign” Fiske – “Communication, Meaning & Signs”
4 Göstergeler ve Anlam Fiske – “Signification” & “Semiotic Methods”
5 Kodlar ve Yapılar Fiske – “Codes”
6 Sözsüz İletişim Sebeok – “Nonverbal Communication”
7 Reklam, İdeoloji ve Anlam + Önceki Derslerin Gözden Geçirilmesi Fiske – “Ideology & Meanings” Williamson – “A Currency of Signs”
8 Ara Sınav Yok
9 Jakobson'un İşlevler Modeli Ashwin – “Drawing, Design & Semiotics” Fiske – “Jakobson’s Model of Functions”
10 İmgeleri Okumak Barthes “The Rhetoric of the Image” Burgin “Looking at Photographs”
11 Çağdaş Kültürde Göstergeler Berger – “Consumer Cultures”
12 Göstergebilim ve Marka Kültürü Berger “Brands & Identity” [Sunumlar]
13 Reklamları Okumak [Sunumlar] Falk – “The Benetton Toscani Effect: Testing the Limits of Conventional Advertising”
14 Önceki Derslerin Gözden Geçirilmesi [Sunumlar] Tüm projelerin ve sunumların teslimi
15 Final Sınavı Yok
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Ders notları şu linkte de bulunabilir: http://homes.ieu.edu.tr/zarda/vcd340. Chandler, D. (2007): Semiotics: The Basics. New York: Routledge. Cobley, P. (ed.) (2001): The Routledge Companion to Semiotics and Linguistics. London&New York: Routledge. Fiske, J. (1990): Introduction to Communication Studies. New York: Routledge.
Önerilen Okumalar/Materyaller Ders sırasında ilan edilecektir.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
-
-
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
-
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
6
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
4
Final Sınavı
1
4
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
3 İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek, X
4 Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek, X
5 Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek. X
6 Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak, X
7 Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek,
8 Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak, X
9 İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, X
10 Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak. X
11 Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. X
12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010